Børnehave - indskoling

Skolens daglige og tætte samarbejde med Langenæs Dagtilbud støtter op om en tryg overgang fra børnehave til skole. Det giver sammenhæng og genkendelighed for skolestarterne.

Vi er et fællesskab hvor dagtilbudsbørn og indskolingsbørn kan lege og udforske sammen.
    Indskolingen, 0. – 3. klasse, deler tag og hverdag med Langenæs Dagtilbud i en moderne bygning fra 2017. Bygningen er placeret i det skønne grønne og rolige område ved Langenæs Stien for enden af Åbenrågade.

Stærkere fællesskaber

I det store fællesrum spiser SFObørn og dagtilbudsbørn morgenmad sammen ved morgenpasningen kl. 6.30-8.00. Det er også her de kan mødes og skabe stærkere fællesskaber i legende aktiviteter. Trappen i fællesrummet kan være tilskuerpladser ved undervisning eller teaterscene for de større og den bruges også som klatretårn for de helt små 1-6 årige. ”Det kreative værksted”, ”Eksperimentariet” og det pædagogiske køkken bruges af både børnehave og indskoling, og man kan se at det er indrettet til gavn for alle aldre og højder.

Grønt udeområde

Vi har ikke en skolegård, men noget endnu bedre - vi har et stort og grønt udeområde i fællesskab med Langenæs Dagtilbud med bålplads, hængekøjer, udeværksted og kunstinstallationen ”Klippen”.

Kaninerne i SFO er også blevet et mødested for indskolingen og børnehavebørnene.