Traditioner og ferier

Skolens stolte traditioner er med til at samle indskoling og udskoling og markere årets gang og højtider.

Julemarkedet med luciakor og boder skaber en højtidelig glæde og lys i den mørke tid i vores stolte hovedbygning i starten af december. Før efterårsferien er det motionsløbet ved indskolingens grønne områder, som samler os med grin og høj puls.

Vi har også tradition for tre store fællessamlinger i udskolingens flotte aula. Her mødes vi alle og skyder skoleåret i gang i august med taler og sang, vi ønsker hinanden god juleferie efter at have været til afslutning i Langenæs Kirken i december og selvfølgelig ønsker vi hinanden god sommerferie og kigger tilbage på året der er gået i slutningen af juni og synger Læssøesgades Skole-sangen for fulde gardiner:

Vi går på Læssøesgades Skole
    den ligger som et stort palads.
    På os man altid trygt kan stole,
    når der skal laves sjov og gas.
    Vi laver ting og står på hænder,
    og der er plads til alle her.
    Vi har det godt med vores venner,
    især når det er frikvarter.

Traditioner

• Venskabsklasser
    • Læssøe på Plænen, en stor udendørs musikfestival opbygget med scene og boder, hvor eleverne fra Læssøesgades Skole (og andre skoler) optræder på musikscenen med musikere
    • Skakdag i indskolingen