Velkommen

På Læssøesgades Skole har vi fokus på at fremme læringslyst og nysgerrighed. Det gør vi ved at udfordre og inspirere, støtte og hjælpe.

• Læs op

Indhold

Vi er en skole midt i Aarhus med fantastiske elever og en forældrekreds, der vil den lokale skole.

Louise Schmidt, skoleleder

Vi vægter fællesskabet og fagligheden. Vores ambition er, at vores elever bliver livsduelige mennesker, der har en grundlæggende følelse af betydningsfuldhed, fordi de hver dag oplever at bidrage til faglige og sociale fællesskaber.

Vi er stolte over at kunne tilbyde unikke rammer for fællesskab, faglighed, leg og læring på tværs af alder.

Om skolen

På Læssøesgades Skole er indskolingen og udskolingen placeret på to forskellige matrikler.

Indskolingen

0. – 3. klasse deler tag og hverdag med Langenæs Dagtilbud. Bygningen er placeret i det skønne grønne og rolige område ved Langenæs Stien for enden af Åbenrågade.

Skolestart er også lig med en ny hverdag, der er anderledes end børnehavedagen. Vores tætte, daglige samarbejde med Langenæs Dagtilbud hjælper dit barn til en tryg overgang fra børnehave til skole. Samarbejdet giver også de små skolestartere sammenhæng og genkendelighed fra første skoledag.

Udskolingen

4.-9. klasse hører til i skolens oprindelige hovedbygning på Læssøesgade 24. Her har vi skabt et særligt udskolingsmiljø, hvor den populærere skater- og aktivitetsbane sætter sit præg på den tidligere skolegård.

Fritidsklubben og de renoverede faglokaler er også med til at skabe kreative og inspirerende miljøer for de ældste elever.

Sidst opdateret: 14. november 2023